Floor op avontuur

Ik vind je leuk Nieuw Zeeland!

Ik wist niet dat je verliefd kon worden op een land. Wauw, hier zou ik wel kunnen leven. Mijn trip door Nieuw Zeeland heb ik met kiwi experience gedaan. Dit is een hop on hop off bustrip die je naar alle plekjes in NZ brengt. Op elke plek blijf je minstens 1 nacht, maar je kunt ervoor kiezen om langer te blijven en met de volgende bus door te reizen. Op 3 januari ben ik begonnen. Eerst omhoog naar het noorden en vervolgens de rest van het Noordereiland. Met de Ferry naar het Zuidereiland en een hele ronde om het zuidereiland gedaan. Vervolgens met de Ferry terug naar het noordereiland en weer omhoog naar Auckland waar ik gisteren weer ben aangekomen. Wauw Wauw Wauw Nieuw Zeeland, vanaf nu ben jij mijn lievelingsland op het gebied van mooiheid en adrenaline!

Op de bus heb ik zoveel leuke mensen leren kennen en leuke avonden en dagen gehad. Soms viel de groep uit elkaar als mensen langer bleven, maar je kwam elkaar vaak weer tegen op plekken waar je langer bleef. Toen we begonnen zaten we met 20 mensen in een klein busje, de rest zat in een grote bus met 55 personen. Ons kleine busje was een grote familie, zo leuk! Helaas gingen we na 8 dagen door met alleen de grote bus. Maar wat was dit een toptijd!

Nieuw Zeeland heeft mij ook heel wat adrenaline gegeven.. Volgens mama iets te veel, sorry mam:) In Taupo heb ik mijn skydive gedaan van 15000 ft (4.5 km). Dat moment dat je benen buiten boord hangen en je weet dat de instructeur zichzelf metjou binnen dan en 3 seconde naar beneden gaat storten is zo ontzettend gaaf! En daar ga je, Salto en met 200 km/uur naar beneden. 60 Seconde lang freefall en vervolgens gaat de parachute open en zie je waar je boven vliegt. Lake Taupo! Zelf heb ik ook nog even mogen vliegen. Er is een filmpje wat jullie thuis allemaal mogen zien als jullie willen weten hoe ik er als hamster uit zou zien, want ja door die snelheid vervormd je gezicht een beetje haha.

Ook ben ik gaan Zorben. Hierbij zit je binnenin een grote plastic bal met een laagje water, en ga je downhill van een zigzagparcour af. Je glijd alle kanten op en het is echt een topactiviteit. Nog nooit zovaak iemand zn kont in mijn gezicht gehad. Die avond ben ik nog naar een dinner en show geweest van een Maori stam. Super gaaf om geweest te zijn, echt een topervaring.

Op het noordereiland hebben we een blackwater raft gedaan. Hierbij gingen we een grot in met een rivier. In je rubberband drijf je dan de rivier af in het pikdonker en boven je zie je duizenden blauwe lichtjes. Glowworms!

De stop in Lake Mahinapuaet stond in het teken van verkleden. Met de kiwibus hebben we hier een verkleedfeestje gehad met als thema ' career I never had ' 55 mensen allemaal verkleed, het was top! Ikzelf ging als Maori strijder en won hiermee de 2e prijs. Gratis foto's en video's van mijn bungeejump!! Zie hier mijn geweldige spiegelfoto.. Zelf kleren gemaakt en me ondergetekend met eyeliner..

Aangekomen in het Zuidereiland was de eerste stop Kaiteriteri. Hier vind je het Abel Tasman National Park. Kaiteriteri is echt mijn lievelingsplaats, zo mooi! We hebben wat hikes gedaan in het nationaal park en zijn hier met een groepje 3 nachten gebleven. De laatste nacht heb ik het hostelleven even opgegeven en ben in een hangmat op het strand gaan slapen.

Jaloezie is voor deze ene keer toegestaan..

In Queenstown, de partystad van NZ, heb ik gebungeejumped (134 m) en de swing gedaan. 3 dagen vantevoren had ik geboekt en 3 dagen lang was ik zenuwachtig, en mama ook. Ik was zo aardig het haar vantevoren te vertellen.. Maar wat was het GAAF! Met een gondelliftje word je naar het bungeejump huis gebracht wat midden boven een kloof aan wat kabels hangt. Dit opzich is al een hele ervaring. Gelukkig staat er harde muziek aan in het huis om je wat relaxter te maken. Ik moest als laatste van de groep springen en kon iedereen vantevoren dus zien vallen en schreeuwen. Mijn beurt om op de stoel te gaan zitten zodat ze het koord aan mij kunnen bevestigen. Ik keek achterom en zag de afgrond. 'Shit waarom deed ik dat nou! Oke, diep ademhalen, ze hebben gezegd niet nadenken maar doen' Opstaan en met mijn benen aan elkaar naar voren schuifelen. Foto hier, Foto daar en daar sta je dan op het miniplatformpje op 134 meter hoogte, willen ze godsamme nog een laatse foto terwijl je op het punt van doodgaanstaat te shaken op je benen. 'Smile!' Nooo, waarom keek ik nou weer naar beneden! Alles in mijn lichaam zei me het niet te doen, maar ikzelf dacht er anders over. 3 2 1 JUMP! En daar ga je, schreeuwend naar beneden. Wauw, je duikt de diepte in en vertrouwt op een elastiek koord, geweldig! Na een aantal keer bouncen was het afgelopen. I did it! 3 naar hoogste bungeejump van de wereld, check!

20 minuten later was het tijd voor world's biggest swing! Yeahh! Samen met Jared van de kiwibus zou ik deze activiteit gaan doen. harnassen aan en toen moesten we gaan hangen. Bij de swing hang je boven de grond te wachten totdat ze je gaan droppen. Je hebt geen idee wanneer en dat maakte mij compleet gek. Als ze drukken val je 70 m naar beneden en maak je een 300 m lange swing. Hingen we dan.. 80 seconde lang lieten ze ons wachten, vol adrenaline bang te zijn. Ze zeiden tegen mij dat ik mijn koord even aan de kant moest duwen want dat hing in de weg. Snel sloeg ik het weg. " okay dutchie, grab that rope and pull it! ' No facking way, jullie gaan me dan sowieso droppen. ' Do it!' Oke oke, heel langzaam trok ik aan het touw. ' Pull it harder! ' Bam, ik trok en meteen drukte ze op de knop en vielen we in een freefall naar beneden. Wat een adrenaline, schreeuwen kunnen we in ieder geval wel haha. Ge-Wel-Dig! Genoeg filmpjes en foto's van deze 2 activiteiten om jullie thuis te laten zien:)

Na 4 nachten queenstown, wat bestond uit activiteiten doen en elke avond diehard partyen, zijn we weer verder gaan reizen met de kiwibus. Geld is op, dus heb niet veel meer gedaan. Via de oostkust van het zuidereiland weer omhoog. Ferry naar Noordereiland en vervolgens Wellington - Taupo - Auckland.

4 weken later zit ik dus weer veilig in Auckland. Ik blijf hier nog 2 nachten en dan vlieg ik terug naar het geweldige Australie! Weliswaar om te werken, maar zelfs werken is daar niet vervelend. Een en al goodlife! Er staan weer wat foto's van Nieuw Zeeland in een album toegevoegd. (zie kopje foto's). Nieuw Zeeland, jij was top!

Reacties

Reacties

Anneke

Jezus Floor. Krijg al een adrenaline kik hier op de bank van al je avonturen. Hoop dat je snel werk vindt in Australie. Jeannette heeft nog navraag gedaan over hoe het je verging Down Under. Ik wist toen dat je in NZ was. Over werk heeft ze het niet meer gehad.

oma

Floor wat ontzettend gaaf dat dit allemaal meemaakt

koopmandebont@hetnet.nl

Hey Floor, ja nice to read about you're fabulous trip trough New Sealand! Veel herkenning en ook wij waren verliefd.... zo te lezen verm,aak je je heel goed. Fijn af en toe wat vanm je te horen,
Dikke Knuffel, XXX Mariëlle

Anja

Prachtige foto's! Ziet eruit alsof je een geweldige tijd hebt gehad, vrienden hebt gemaakt en levenservaringen hebt opgedaan!

Super! Groetjes,

Anja
www.treinkaartje-kopen.nl

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active