Floor op avontuur

Outback Adventure!

G'day!

Ik ben weer in Sydney na mijn avontuurtje door de outback!
Woensdagochtend zijn we om half 7 s' ochtends vertrokken en we zijn 30 november om half 7 s' avonds weer thuisgekomen. We waren met 12 personen. 2 zweden, 4 nederlanders, 1 franse, 1 engelse, 1 duitse en 2 zwitserse en de tourguide Steve!

Op 25 November vertrokken we naar kings canyon. Het is die dag 45 graden, goed begin dus. Op de campingplek aangekomen hebben we met zijn alle geluncht en zijn toen naar het zwembad vertrokken om af te koelen. S'avonds met zijn alle eten en vervolgens buiten chillen en luisteren naar alle gave verhalen van Steve. Steve is een ontzettend druk persoon. zeg maar adhd tot de macht 120, maar ik kon het er goed mee vinden! Het enige wat die de hele dag zei was: fantastic, hilarious, absolutely brilliant, good to see you!, you look amazing!, good work guys.S'avonds gingen we in onze swags rond het kampvuur liggen. Swags zijn een soort grote slaapzakken die waterdicht zijn, waarin je onder de sterren kan slapen!

De 2e dag gingen we hiken in Kings Canyon. Super mooie natuur daar en echt een hele mooie tocht. We stonden al om 6 uur s'ochtends op want we wilde vroeg gaan wandelen vanwege de hitte. Om 11 uur waren we terug op het kamp en zijn we na de lunch richting de bekende rock gereden ' Uluru'. Staat die dan, een steen die zomaar uit de woestijn komt. We hebben hier wat gewandeld en naar de verhalen geluisterd en zijn vervolgens de sunset bij Uluru gaan kijken.
Op 14 jarige leeftijd worden de aboriginal jongens tot man gemaakt door middel van een aantal pijnlijke rituelen. Hierna krijgen ze de dreamstories te horen. Op deze manier kunnen ze recht door de woestijn lopen en bij waterhole na waterhole terecht komen. Heel indrukwekkend.

De 3e dag zijn we om 5 uur s' ochtends vertrokken naar Uluru voor de zonsopgang. Steve stond om half 5 al in alle drukte iedereen wakker te maken dus een wekker was niet nodig. Na de sunrise zijn we naar een nationaal park gereden in de buurt van Uluru om hier een 3 uur durende wandeling te maken. Vervolgens was het tijd voor een duik in het zwembad, want die hitte. Manmanman je kon gewoon niet in de zon liggen.
Vervolgens weer terug naar Uluru om wat te wandelen en om de sunset te kijken.
S' avonds gezellig gebarbequed en weer gaan swaggen in mijn swag.

4e dag was het weer tijd voor een sunrise. Steve kon er geen genoeg van krijgen.. Dus hop weer allemaal de bus in om opnieuw de zon op te zien komen. We gingen naar een grote parkeerplaats waar ze 3.5 miljoen dollar aan gespendeerd hebben en nu bleek dat de plek op de verkeerde plaats lag waardoor je dus de sunrise niet goed kon zien.. 8 jaar gebouwd en geen enkel mens heeft eraan gedacht om te controleren of je de zonsopgang wel goed kon zien op een mooie plek. Nu heeft het in plaats van sunset parking een andere naam gekregen welke in het aboriginals betekent white idiots place:). Na de sunrise zijn we doorgereden naar Coober Pedy. 70% slaapt hier ondergronds vanwege de hitte en het is de hoofdstad van de opal industrie! Steve had s' avonds weer wat spookverhalen en hij durfde zelf nooit in de grot te slapen vanwege dat er geesten waren volgens hem. Coober pedy betekent white man underground haha.

De enaarlaatste dag hebben we nog rustig rondgelopen in coober pedy en het museum bezocht. Vervolgens onderweg naar flinders ranges. De volgende dag hebben we hier nog een wandeling gemaakt en zijn naar een wijnproeverij geweest. Gelukkig houd ik zo van alcohol. Wat is wijn toch lekker.

Het was een toptour. Elke dag maakte we het eten met zijn alle, wat heel gezellig en lekker was! Ik vertrek morgen met Fabienne en 2 andere meiden naar byron bay en ga daar een paar dagen chillen. Vervolgens blijf ik met fab samen reizen voor 3 weken via de oostkust omhoog! Fraser Island en Whitsundays zijn in ieder geval geboekt!

Er staan ook een paar foto's online op de blog onder het kopje foto's!

See ya later!

X

Annemarie van de Moosdijk

Jaloers. Klinkt gaaf. Geniet van de paar dagen chillen.

Anneke

Hoi Floor, das weer even wat anders met meiden op stap, maar naar ik aanneem zijn jullie allemaal met hetzelfde doel in Australie. Fijn dat je zo geniet. Groet Santa als je hem tegenkomt. Lijkt me een raar gezicht de kerstman in een zwembroek.