Floor op avontuur

Eastcoast adventures

Hallo lieve mensjes,


Allereerst gelukkig nieuwjaar! Hopelijk hebben jullie fijne feestdagen gehad, ik in ieder geval wel:). De afgelopen 4 weken heb ik de oostkust van Australie gedaan en een supertijd gehad! Heel veel nieuwe mensen leren kennen en veel gedaan en niet te vergeten gefeest. Het is hier nu 2 januari, maar op de een of andere manier begrijpt mijn blog dat niet en blijft hij op 31 december staan.


We zijn met 4 meiden gestart aan de oostkust, ja ik en 3 andere meiden, het bestaat. Fabienne was klaar met haar studie en in eerste instantie zou ik met haar en 2 vriendinnen van haar een week goldcoast en byron bay doen en vervolgens alleen doorreizen. Fabienne besloot een dag voor vertrek de hele oostkust met mij mee te doen, gezellig!


We zijn naar Goldcoast gevlogen en hebben hier geslapen bij studenten thuis, gratis is altijd fijn als backpacker.. Een van de studenten heeft ons meegenomen naar een vriend zijn huis en we zijn met zijn boot door de rivier gaan varen. Lekker dagje dus! Nog wat gefeest en gechilld en vervolgens 2 dagen later naar Byron Bay toegegaan. Byron bay is echt super! Een grote hippiebende, allemaal leuke winkeltjes, heerlijk strand met hoge golven en de zon was er gelukkig ook non stop! De andere 2 meiden zijn paar dagen later terug naar Sydney gegaan en Fab en ik hadden nog een extra nachtje geboekt in het paradijs van Australie. Wel een goeie les voor mij geweest om met 4 meiden samen te reizen. Fab kende ik natuurlijk al vanuit thuis en dat was geen probleem, maar een groep meiden samen is niet echt iets voor mij.. Weer wat geleerd op mijn reis!


De volgende dag zijn Fabienne en ik doorgereisd naar Brisbane. Hier ben ik nog wat mensen tegengekomen die ik vanuit de groepsreis ken, dus waren gezellige avonden. Veel nieuwe mensen leren kennen. Ook nog met Floor (vriendin van Ties) geluncht! Die zit in Brisbane als au pair en was super leuk om die ook weer te zien! Sorry bro, niet jaloers zijn. De dag erna regende het en liep ik met mijn wat borden in mijn hand op mijn slippers van de trap af. Klaboem bats van boven naar beneden zonder met mijn voeten de treden aan te raken. Borden waren kapot en hadden wat sneetjes in mijn handen en polsen gemaakt, maar niets ergs. De volgende dag voelde alleen mijn arm en been een beetje pijnlijk aan. Niet voor niets want er zaten 2 mega grote blauwe plekken van de val. Oja even ter info, Fabienne is gek op katten en helaas zag zij een flyer liggen met cats cuddle cafe waardoor ik dus mee moest naar het cafe haha. Wat een grap. 15 katten in een woonkamer met oooooveral kattenspeeltjes en kattenmanden en katteneten en kattenmensen. ja kattenmensen ja, wat een weirdo's. Het was grappig, maar zelfs Fabienne hoort daar niet thuis haha.


Next stop: Noosa! Hier zouden we ook 3 nachten gaan couchsurfen om wat geld te besparen. Hij haalde ons op van het busstation en we zijn met hem naar een leuk festivalletje geweest, mooi meertje en hij heeft ons wat leuke strandjes laten zien. Helaas bleek meneer in de avond een beetje een pervert te zijn dus de volgende morgen spullen gepakt en naar een hostel gegaan. Hier lagen we bij 2 zweedse jongens op de kamer waarmee we de beste nacht van Australia beleeft hebben. Uitgegaan, sterren gekeken aan het strand en uit een nachtwinkel gestuurd omdat we ervan verdacht werden dat we pindakaas aan het stelen waren.. Een grote crazy bende. Zoveel gelachen en zoveel leuke flimpjes en herinneringen aan deze avond, top!


Helaas gingen zij de volgende morgen weer verder reizen en zijn wij nog een nachtje gebleven voordat we doorgingen naar Rainbow Beach! In Rainbowbeach hebben we een hele leuke groep Engelse leren kennen waarmee we s'avonds aan het strand hebben gechilld. Vanuit Rainbow Beach zijn we met een tour vertrokken naar Fraser Island voor 3 dagen. Hierbij ga je met 4 wheel drives over het eiland rijden en slaap je in tenten op een kamp. We hebben de mooiste plaatsjes van het eiland gezien! Echt helemaal top. Leuke groep en veel gedaan.


De eerste dag op Fraser Island mochten we gaan sandboarden. We waren met 32 mensen en hadden 4 sandboards. 2 planken om op te zitten en 2 boards om op te staan. Bij het uitdelen stond ik al vooraan in de rij en had ik een board te pakken. Snel naar de zandduin lopen dus. Ik kwam als eerste aan, board waxen, je voeten onder de 2 bogen steken en gaan. Oke je staat dus totaal niet vast. Het zijn gewoon 2 bogen waar je voeten onder staan, maar deze kan je niet strak maken dus je staat totaal niet stabiel.. Maar wat was het leuk! Verstand op 0 en gaan en nog een keer en nog een keer en nog een keer. Na 5x ben ik gestopt, bijna niemand wilde sandboarden en als ze het al deden was het 1x dus ik kon zo vaak gaan als ik wilde. Fabienne vroeg of ik met haar op het zitboard naar beneden wilde gaan. Ja natuurlijk! Fabienne voorop en ik erachter. Fabienne stak haar voeten in het zand om te remmen en we kwamen veilig met een zachte val beneden aan. Zandduin weer opklimmen (ja los zand en hartstikke steil, goede workout heb ik gehad daar) en nog maar een keer! Dit keer ging ik voorop en ik had gezegd dat ik niet ging remmen. We zouden gewoon vol naar beneden gaan. Crazy dutchies op het board. Zoeff naar beneden. Jezus wat gingen we snel, veelste snel, shit hoe moet ik stoppen! Ik kreeg mijn voeten niet meer in het zand om te remmen en voelde hoe Fabienne mij vastgreep en gilde. Bamklapbotsboem CRASH! Wauw hahaha, dit was gaaf! Ik zie Fabienne haar hoofd uit het zand trekken en ik lig ook met mijn gezicht op de grond. Ons board ligt 10 meter verderop en mn zonnebril ligt gebroken in het zand. De actioncam van Fabienne (welke ook onder het zand lag) had de eerste 5 seconde gefilmd, maar in alle schrik had Fab hem uitgedrukt. Ik keek op en Fabienne zei "Floor je bloed". Mijn gezicht was bij mijn ogen en neus geschaafd door het zand, maar we leefde nog! Na 10 dagen waren de schaafwonden weg en nu heb ik nog 2 roze plekjes welke hopelijk ook snel weggaan. Vanaf die dag stond ik door mijn gezicht en blauwe plekken bekend als Crazy dutch girl who loves to hurt herself. Die avond viel ik in het donker nog over een boom heen dus mijn naam loog er niet om.

hoofd met schaafwondjes


Na Fraser Island doorgereden naar Agnes Water waar we Tomas weer tegen zijn gekomen. Hier hebben we een scooterroo tour gedaan waarbij je met leren jacks met vlammen erop en neptattoos op een scootertje/motor gaat rijden en rondtourt als hells angels. Dit was echt de beste tour ooit. Zo grappig en debiel haha. In Agnes water ook nog een dagje gesurft en het lukte nog steeds:)


Na Agnes Water doorgegaan naar Whitsunday islands waar we een 3 daagse tour hadden geboekt met kerst! Op de Trimaran (Soort catamaran maar dan met 3 drijvers) met een groep van 30 mensen lekker zeilen over de whitsundays. Onderweg wat stops om te snorkelen. Heb mijn eerste 2 zeeschildpadden al gezien! We zaten savonds gezellig bij elkaar en sliepen op de boot. Op1e kerstdag hebben we heel de dag op 'whitehaven beach' gezeten. Dit is het twee naar mooiste strand van de wereld! Kerst was dus geslaagd! Fabienne vertrok de dag nadat we terug waren van de tour naar Sydney. Ik ging alleen door naar Cairns.

In Cairns aangekomen ben ik naar mijn hostel vertrokken. Gelukkig had ik op de oostkust heel veel mensen ontmoet die ook met nieuwjaar in Cairns zouden zijn. Mijn avonden waren dus allemaal gevuld met gezellige feestjes! Op 29 december had ik mijn skydive gepland!! Om 7 uur sochtends opgehaald, maar het weer zat niet mee. 5 uur lang om het vliegveldje gewacht, maar helaas. Het regende te hard en er waren teveel wolken. Deze skydive heb ik om laten boeken naar een in Nieuw zeeland, dus heb hem nog tegoed!
Op 31 December ben ik ook om 6 uur s'ochtends opgestaan, want om 7 uur vertrok mijn boot richting het great barrier reef! Hier met 2 jongens uit sydney opgetrokken. Introdive gehad en bij deze duik haaien gezien! Vervolgens nog op wat plekken gesnorkeld, wauw echt zo mooi! Zoveel mooie kleuren en vissen en zelfs bij het snorkelen zag je haaien onder je zwemmen. Zo gaaf!

kwallenpakkies aan

Om 5 uur kwam ik thuis, powernap van 20 minuten, omkleden, douchen en naar het hostel waar mijn vrienden al op me zaten te wachten. We waren met een zuid afrikaan, 2 nederlandse jongens, een belg, duitser en ik. Halverwege is 1 van de jongens uit Sydney nog aangesloten. Pubcrawl was geboekt dus daar zijn we om 7 uur maar vast mee begonnen. Om 12 uur bij de lagoon naar het vuurwerk gekeken en toen weer verder gaan feesten. Het was echt een topavond, heel anders dan thuis met je vrienden, maar de mensen met wie ik was maakte veel goed!

De volgende dag om 8 uur opgestaan en om half 9 met de shuttlebus naar het vliegveld. Via een stop van 4 uur op brisbane ben ik naar Nieuw Zeeland gevlogen. Hele dag onderweg geweest en met het tijdsverschil van 3 uur kwam ik hier om 1 uur s'nachts aan in Auckland. Daar zit ik dan, in Auckland mijn blogje aan het typen wat weer eens veelste lang is geworden. In 4 weken tijd ga ik over het noorder en zuider eiland van Nieuw zeeland reizen met de bus en morgen gaat de trip beginnen!

Ik heb nog een paar foto's geupload bij het kopje foto's, maar ik heb er zoveel dat jullie maar ooit in mijn fotoboek moeten komen kijkenwat ik over 3 jaar af heb:)

Loveyou guys! Ik ga rondlopen in Auckland:)

Reacties

Reacties

Anneke

Lieve Floor wat een avonturen. Wat maak je een hoop mee. Als ik het allemaal lees,lijkt het alleen maar feest een grote lange vakantie. Ik hoop dat je er echt 3 jaar over doet om alle foto's in te plakken en van commentaar te voorzien. Dan kun je nog heel lang nagenieten van alles wat je nu meegemaakt hebt. YOLO

Kaat

Heeeeeej Floor, wat leuk om je zo te volgen, heerlijk dat je zo geniet, superfijn! Heel veel plezier van de mooie natuur in Nieuw-Zeeland, ben benieuwd naar de foto's.
De feestdagen waren trouwens erg gezellig, maar ben blij dat het allemaal weer normaal is...
Have fun en een hele dikke kus en grote poot van Rakker en Luca xxx xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active