Floor op avontuur

Roadtrip door Tasmanie en aan de start van een nieuw avontuurtje!

Hoi lieve mensen!

Weer even een kleine update! Ik heb na mijn laatste blog nog 2 weken gewerkt op de boerderij en veel leuke dingen gedaan! Ook ben ik met de zoon van het gezin meegeweest naar een rodeowedstrijd. Super gaaf om mee te maken. Hij moest zelf rijden en we hebben nog naar een aantal andere onderdelen gekeken. Alle mensen in spijkerbroek, grote riem, blouse, cowboylaarzen en een cowboyhoed! Dingen gezien als steerwrestling, bullriding, bocking horses, barrel races en zelfs een onderdeel waarbij je op je paard met een lasso een kalf moet vangen en zo snel mogelijk 3 poten van het kalf aan elkaar moet binden! Het is echt leuk om een keer zo'n sfeer mee te maken:)

Leaving day, Daar gingen we dan. Opweg naar Hobart samen met de boerin. Een ritje van 3 uur waarbijwe onderweg nog getrakteerd werden op een pubmeal als bedankje voor het goede werken. Aangekomen in Hobart had ze voor zichzelf een hotelkamer geboekt, maar in de kamer stonden 2 bedden. Lief als ze was heeft de vrouw die ons aannam doordat we vroegen: ' Hello, we are 2 dutch backpackers looking for a job' ons naar binnen gesneakten heb ik lekker in een hotelbed gelegen en Tomas met heel wat kussens en dekens op de grond. Gevalletje baas boven baas. Nu ik weer weet hoe fijn een bed kan liggen wil ik jullie graag vast mededelen dat zodra ik thuis ben ik de eerste 3 dagen mijzelf vastketen aan mijn bed.

De dag erna mochten we haar auto lenen om een beetje door Hobart heen te rijden terwijl zij een meeting had. Toen we haar ophaalde bij haar meeting had ze een schaal vol eten meegebracht en zei:' I brought you dinner for tonight, hope it is enough!' Super lief:) We hebben haar een hele dikke knuffel gegeven. Backpacks op en het hostelleven kon weer beginnen.

In totaal heb ik een maand en 2 dagen gewerkt. Hallo geld, hoe gaan we jou weer uitgeven? Na nog geen uur in het hostel in Hobart te zijn geweest hadden we alweer een camper gehuurd voor de volgende dag. Roadtrip door Tasmanie!

We zijn naar Port Arthur. Dit is een oude gevangenis waar vroeger gevangenen van overseas neer werden gezet. Ook de kleine badboys werden op een apart eiland bij port arthur gevangen gehouden. Indrukwekkend en mooi om rond te lopen!

Die avond gingen we onze camper installeren. Tent op het dak opzetten. Dus, de handleiding waar is die? Ah gevonden. Goed hij staat stevig, volgens mij staat die goed zo, ik zal eens naar boven klimmen om de slaapzakken erin te leggen. Mevrouw klimt naar boven en ik gil het uit en spring met een noodvaart van boven naar beneden de tent uit. Tomas lacht zich kapot en vraagt wat er aan de hand is. Enige wat ik nog uit kan brengen is:

SPIN! GROOT! GIGA! HELP! HUNTSMAN!. Ja dames en heren, er zat een huntsman spider in ons tentje... en hij was groot en dik. Ook al weet ik dat die beesten totaal onschuldig zijn zien deze spinnen eruit als monsters die je op willen eten

.

De dagen erna zijn we langs de oostkust en de westkust gereden. Op een van de parkeerplaatsen hupten de kangaroe's langs en hebben we gezellig wat selfies gemaakt met ze. We hebben super mooie stranden gezien waaronder wineglassbay. Super! Aan de westkust hebben we nog op een hele mooie camping gestaan. Gas was op dus boven het kampvuur onze pasta gekookt:) Backpackerslife, farmerslife and campinglife. Het is hier allemaal!

We hebben na de oost en de westkust nog een nachtje in een nationaal park geslapen. S'avonds zijn we het bos ingelopen met onze zaklampen. Pik donker en overal geluiden van beestjes om je heen. Op een gegeven moment hebben we onze zaklampen uitgedaan en zijn we al vasthoudend aan een houten reling schuifelend vooruit gelopen. Pik donker dus, maar niet voor lang. Als je om je heen keek zag je overal blauwe lichtjes gloeien. Glowworms! Wat een gaaf gezicht om allemaal lichtjes te zien midden in de nacht in een bos naast een waterval.

Onze vrienden van de Nederlandse groep, Titus en Ivo, waren ook in Tasmanie. We hebben ze opgehaald en zijn naar Mount Wellington gereden. Hier heb je uitzicht over Hobart. De verdere dag ook nog met hun doorgebracht.

Next day end of roadtrip. Campertje teruggebracht. Tazzy je bent mooi!

Die avond bus naar launceston gepakt, want vanuit daar zouden we gaan vliegen naar Adelaide. Bussen naar de airport reden niet meer, maar we wilden geen hostelovernachting betalen als we de volgende dag om 6 uur s'ochtends al gingen vliegen. Liften dan maar! En het is gelukt hoor:) Vervolgens hebben we heel de nacht op het vliegveld doorgebracht. Helaas was het dicht dus hebben we buiten op een bank moeten wachten.. en slapen is geen optie geweest voor mij.

In Adelaide aangekomen zijn we een tour gaan boeken naar Alice Springs. We zijn met de bus in 21 uur van Adelaide naar Alice Springs gereden. Wat een rit. Achter ons zaten wat Aboriginals en manmanman wat een lichaamsgeur hebben die. Wederom niet geslapen, want zodra je 10 minuten je ogen dicht had kwam er weer een vlaag voorbij.. Alsof de Aboriginals nog niet genoeg stonken. Toen we onze hostelkamer binnenkwamen lag er een man van 70 luidruchtig te snurken op bed. En jak wat een stank. S'nachts heeft die ook nog een lekker rokershoestje en roggelt erop los. Heeerlijk. Ja ik weet dat er privacyrecht bestaat, maar vond onderstaande foto wel leuk om te delen:)

Maargoed op de dag dat we aankwamen zagen we een flyer hangen dat iemand een man en vrouw zocht voor de volgende dag om een paar uur te werken. Gebeld en wederom een baantje. 2e keer binnen een uur in een nieuwe staat werk. Volgende dag van 9 tot 5 gewerkt en die dag erna mochten we nog van 7 tot 11 werken. Weer wat cash money verdient dus! Verder nog wat rondgelopen in Alice springs en aan het zwembad gelegen. Morgen begint de tour van Alice Springs naar Adelaide. 6 dagen lang alle mooie dingen bekijken! Over een weekje vrees ik dat er weer een lange blog aankomt.. Er zijn ook weer wat foto's geupload!

Toedels!

Reacties

Reacties

Tomas

Hee Floor! Omdat je zo graag reacties op je blog wilde reageer ik er maar even op! Maar wat een leuke blog zeg! Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in Australie! Veel plezier op je Tour in de outback, aangezien ik je volgende blog al deels mee heb mogen lezen en maken kan ik jullie allemaal verzekeren dat dit inderdaad een lange leuke blog wordt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active