Floor op avontuur

Alweer een maand in Australia

Hi Mates,


Tijdje niets laten horen, maar heb ook heel veel gedaan! Tijd gaat snel, al bijna weer een maand in Australie!

De 2e week in Sydney ben ik naar surfcamp Australia gegaan. Wat een topweek! De ene dag ontbijten (brekkie) van 7-8, en de andere dag van 9-10. Alle ochtenden peanut butter-jelly time. Vervolgens wetsuits aantrekken en hop naar de zee. 2 uur surfles bestaand uit theorie en praktijk. Heerlijk om voor de eerste keer op je surfplank te kunnen staan en heerlijk om 2 uur lang tegen alle golven in te beuken met flinke stroming om uberhaupt de zee in te komen.
Na het surfen terug naar het kamp voor de lunch. Vervolgens weer je natte wetsuit aan en terug naar de golven voor weer 2 uur surfen. Elke keer leerde je wel iets bij!
Savonds lekker eten en met z'n alle vervolgens wat drinken op het kamp. Om 10 uur ging de muziek uit en mocht je de party voortzetten op het strand. Die strandfeestjes bleven leuk, 5 avonden volgehouden om daarna te chillen in je hangmat voor je hut.
In deze week was ook mijn verjaardag. Thanks voor alle lieve appjes en berichtjes! Om 12 uur snachts op mijn verjaardag ben ik met een Canadees de zee in gerend. Hij vroeg of ik mee ging en ik zei ja tuurlijk. Vervolgens stond die binnen 1 minuut butt naked naast me ready to go haha.
De dutchies van de groep hadden nog een taart geregeld, dus jarig was ik zeker! Week surfen was top. En ik heb natuurlijk ervoor gezorgd dat ik volledig mishandeld en blauw terug ben gekomen! Benen, heupen, schenen, ellebogen, ribben. Alles was/is bedekt:) Maar op die plank kan ik in ieder geval wat golven pakken!

Terug in sydney ben ik samen met Tomas en nog wat andere naar een nieuw hostel gegaan. Tomas en ik hebben hier 8 nachten geslapen. Fijne kamer! Schimmel in de douches is voor mij allang geen probleem meer:)

De dag na surfcamp was defqon 1. Wat een dikke party. Stilstaan was geen optie. Ik was samen met Tomas en Leon, 2 jongens die ik vanuit de groep ken, maar alle nederlanders waren oranje gekleed dus alleen waren we nooit. Heerlijk heel de dag lopen partyen.

Vanuit Sydney heb ik nog een tour naar de blue mountains gemaakt met Tomas en Bob. Blij dat ik gegaan ben. Super mooie uitzichten en ook leuk om die Google afbeeldingen eens in het echt te bekijken. Wel flink wat trappen op en af gelopen, maar aangezien ik zo gespierd als een kangaroo wil worden moet ik er wat voor doen.

Ook nog naar de Zoo geweest in Sydney. Kangaroos, koalas, spinnen, slangen, giraffes, olifanten, apen, vogels en vogelbekdieren. Alles loopt daar rond, fijn om mijn familie te hebben gezien..:)

Ook ben ik samen met Fabienne en Tomas in de grooste imax bioscoop in de wereld geweest. Everest 3D! Ook dat weer af kunnen strepen van mijn lijstje.

Vorige week zaterdag zijn Tomas en ik om half 9 savonds op de trein naar Melbourne gestapt, ritje van 11 uur. In Melbourne hebben we 2 nachten doorgebracht. Op dinsdag konden we eindelijk naar onze gehuurde campervan!! Spullen in de auto, eten gekocht en aangekart. Roadtrip over de great ocean road naar Adelaide ging het worden.
2 dagen voor we naar Melbourne vertrokken hebben we in 10 minuten tijd besloten deze trip te gaan doen en binnen 5 minuten hadden we de camper gehuurd, no plans blijft dus het beste.

Wat een mooie trip! Eerste dag langs de kust gereden met super mooie uitzichten. Geslapen op een camping in Otway national park onder de koalas, ja ik ben verliefd op die beestjes!
2e dag great ocean road verder afgereden langs onder andere de 12 apostelen.
Dag 3 en 4 door de grampians gereden, ook een nationaal park met hele mooie uitzichten en bergen! Die nacht op een gratis camping gestaan met de camper. T is dat die gratis was, want die lucht bij de toiletten was niet te houden. Een groot gat vol met ja, jeweetwel.
In onze camper zat een klein fornuisje met 2 gaspitjes dus we hebben elke dag gekookt.
Dag 5 en 6 zijn we vanuit de grampians richting Adelaide gereden. Alleen maar weilanden kilometers ver, kustwegen of heuvellandschap. Het is echt mooi! Je komt ook bijna geen verkeer tegen onderweg. Maar aan alle dode kangaroos langs de weg te zien rijden er wel mensen.

Ik zit nu sinds een paar uurtjes in Adelaide. Tomas is met de campervan terug naar Melbourne en ik ben nu hier zonder verdere planning. Morgen maar eens oriënteren of ik hier ga werken of via de outback naar Darwin (noorden) ga om daar te werken.

Oh om jullie nog even jaloers te maken. Die sterren hier. Wauw wauw wauw. Kun je naar blijven kijken.. Krijg een fijn leven zeg met al die 100 wensen die ik al heb mogen doen!
Ik zal binnenkort wat meer foto's op de site en facebook plaatsen van de afgelopen weken.
Love you all guys,
X

Reacties

Reacties

Esther bruggeman

Ha die Floor ..... Wat een ervaringen , leuk dat je die met ons deelt ! Zo gespierd als een kangaroe .... Top doel .... Groetjes ! In afwachting van een nieuw blog en ondertussen genietend van je foto's
Groetjes esther

noelle.bont@hotmail.com

Ik ben trots op je.
Op alles wat je doet en niet doet.
fijn zo`n verhaal van je te lezen ik reis mee,xx

Kaat - de buuf

Heeeeeeej Floor, wat een leuk reisverslag! We reizen stiekem met je mee, gezellig hoor! Voor nu werk ze en geniet er lekker van.

Liefs van Leo en mij en een hele grote poot van Rakker en Luca

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active